Vălenii de Munte, 28 februarie 2013.
Tymbark Maspex România, unul dintre cei mai mari investitori polonezi din România, a semnat un contract cu compania Pan Group (Craiova) privind achiziţionarea unei părţi din activele acesteia. Tranzacţia cuprinde cunoscutele brand-uri de snacks-uri Salatini şi Capollini, precum şi liniile de producţie a acestora. Salatini şi Capollini sunt printre cele mai vechi mărci de biscuiţi săraţi şi covrigei de pe piaţa românească.
Tymbark Maspex România (parte a Grupului Maspex Wadowice din Polonia) a semnat un contract privind achiziţionarea unei părţi din activele firmei Pan Group (Craiova), achiziţie ce facilitează abordarea de către compania poloneză a unor noi categorii de produse, cum ar fi: crackers, brezels, biscuiţi săraţi şi rulade. La finalizarea tranzacţiei, ce va avea loc după obţinerea aprobării Consiliului Concurenţei, compania Tymbark Maspex România va deţine brand-urile Salatini, Capollini, Tismana, Rollini d’Oro precum şi liniile de fabricaţie a acestor produse.
Mărcile Salatini şi Capollini sunt printre cele mai vechi mărci comerciale pe piaţa snacks-urilor din România. Aceste mărci se bucură de o înaltă conştientizare (brand awareness) în rândul consumatorilor – aproximativ 90% din consumatori cunosc marca Salatini, iar peste 80% brandul Capollini. Piaţa de snacks-uri din România este dinamică şi are perspectivă, valoarea ei fiind estimată la aproape 200 milioane lei.
Tranzacţia va contribui la diversificarea şi creşterea valorii business-ului companiei Tymbark Maspex România pe piaţa românească unde activează din anul 1996. Produse precum sucurile din morcovi Tedi, nectarurile Tymbark, Chocolatta La Festa, Cappuccino La Festa, ceaiurile instant Ekland, crema pudră pentru cafea Coffeeta sunt extrem de cunoscute de publicul consumator din România.
Krzysztof Grabowski, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei Tymbark Maspex România:“Ne desfăşurăm activitatea pe piaţa din România de peste 15 ani. În toată această perioadă, am reuşit să construim o poziţie puternică pe segmentul produselor instant cu mărcile La Festa şi Coffeeta şi pe piaţa de sucuri, nectaruri şi băuturi răcoritoare cu mărcile Tedi şi Tymbark. Adăugarea în portofoliul nostru a binecunoscutelor brand-uri Salatini si Capollini va favoriza dezvoltarea companiei noastre într-o categorie nouă şi de perspectivă. În acest fel, îmi exprim încrederea că ne va creşte competitivitatea şi ne vom consolida poziţia pe piaţa românească”.
Florin Busuioc, acţionar majoritar al companiei Pan Group„Suntem onoraţi să predăm ştafeta unei companii precum Tymbark Maspex România. De-a lungul celor 16 ani de când activează pe piaţa românească, firma poloneză a demonstrat că este interesată atât de dezvoltarea companiei cât şi de satisfacerea cerinţelor consumatorilor, oferindu-le mereu produse de calitate. Suntem astfel siguri că, prin preluarea noilor mărci, vor construi în continuare branduri puternice şi durabile”.
Despre TYMBARK MASPEX ROMÂNIAAparţine grupului polonez Maspex Wadowice, una din cele mai mari companii din Europa Central-Estică în segmentul produselor alimentare.
Societatea a intrat pe piaţa românească în anul 1996 şi în prezent este unul din cei mai mari investitori polonezi din România. La acest moment, portofoliul companiei cuprinde produse instant cum ar fi Chocolatta La Festa, La Festa 3in1 şi Cappuccino La Festa, ceaiurile instant Ekland, cacao Brumi, cremă pudră pentru cafea Coffeeta, precum şi sucurile, nectarurile şi băuturile răcoritoare Tymbark, Tedi, Ciao şi Figo. În anul 2007, prin preluarea companiei Arnos (Oradea), în oferta de produse a companiei au apărut pastele făinoase „Arnos”. Tymbark Maspex România dispune de un complex modern de producţie şi depozitare situat în oraşul Vălenii de Munte, judeţul Prahova.
În prezent, compania Tymbark Maspex România este lider pe piaţa românească de sucuri pe bază de morcovi cu brand-ul Tedi, pe piaţa nectarurilor cu brand-ul Tymbark, pe piaţa produselor instant cu brand-ul La Festa, pe piaţa ceaiurilor instant cu brand-ul Ekland şi pe piaţa cremei pudră pentru cafea cu brand-ul Coffeeta.
Despre GRUPUL MASPEX WADOWICEEste una din cele mai mari companii din Europa Central-Estică, în segmentul produselor alimentare. În anul 2011, cifra de afaceri a Grupului Maspex Wadowice a depășit nivelul de 2,5 miliarde PLN. Compania este unul din principalii producători pe piaţa de sucuri, nectaruri şi băuturi răcoritoare în
Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria şi Lituania. Este totodată un producător important de băuturi instant (cappuccino, cacao, crema pudră pentru cafea, ceaiuri instant) în Europa Central-Estică şi de paste făinoase atât în România cât şi în Polonia. Mărcile
Tymbark, Kubuś, Lubella, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa şi
Plusssz sunt mărci extrem de cunoscute iar produsele pe care le reprezintă se bucură de o mare încredere din partea consumatorilor nu numai în Polonia, dar şi în alte ţări ale Europei Central-Estice. Produsele Grupului Maspex Wadowice ajung în aproape 50 de ţări din întreaga lume. Compania colaborează cu clienţi atât din ţările Uniunii Europene şi din restul Europei, cât şi din SUA, Canada, Orientul Apropiat şi Îndepărtat.